5 inspirerende Netflix series voor ondernemers

Door Rutger | Blog
Netflix series voor ondernemers

Hoe chill is dat: een serie kijken en tegelijkertijd een betere ondernemer worden. Met deze insteek verzamelden wij 5 vette Netflix series die je de inspiratie, energie en wijsheid opleveren om de volgende dag zelf mee aan de slag te gaan. Van Michelin chef’s tot sneaker designers en Freddy Heineken tot een succesvolle internet onderneemster in Girlboss. Stuk voor stuk mensen met een bak ervaring en inspirerend verhaal die je vrije avond op de bank net dat beetje waardevoller maken.


Girlboss

Jong, ambitieus en een tikkel eigenwijs. Met dat profiel is Sophia Marlowe het prototype van een start-upper. In de dertiendelige serie Girlboss start ze van de ene op de andere dag een webshop met vintagekledij op Ebay. In het competitieve kluwen van het internet bijt ze van zich af en met veel vallen en opstaan werkt ze toe naar een succesvolle onderneming. Deze comedyserie is geïnspireerd op de succesvolle autobiografie van Sophia Amoruso, de oprichtster van onlineboetiek Nasty Gal.

Kijken op Netflix

Chef’s table

Je bezit als chef kok niet zomaar de wetenschap, vaardigheid en kunst om in een Michelin restaurant te mogen koken. Net zoals bij elke topfunctie, gaan hier gaan jaren aan voorbereiding, ervaring en investeren aan vooraf. Chef’s Table neemt je drie seizoenen lang mee in de culinaire werelden van ’s werelds meest creatieve en gedreven chefs. Magnus Nilsson kreeg het voor elkaar om culinaire kenners uit alle hoeken van de wereld naar zijn restaurant in het afgelegen Zweedse Järpen toe te trekken. Hoe? Met constante vernieuwing van technieken, unieke producten en een ijzersterk doorzettingsvermogen. Kwaliteiten die elke innovatieve ondernemer moet bezitten.

Kijken op Netflix

Mad Men

Een classic, deze bekroonde serie die zich afspeelt in het New York van de jaren 60 neemt je mee naar een reclamebureau ten tijde van moordende concurrentie en glamoureuze verleiding. Adverteren gaat om één ding, het overbrengen van een geluksgevoel. Het is aan Don Draper en de mannen van zijn reclamebureau om mensen te overtuigen de producten van zijn klanten te kopen, zelfs als het product in eerste instantie onverkoopbaar lijkt. Draper denkt altijd buiten de lijntjes en weet zijn klanten te verbazen met vernieuwende invalshoeken. Met dit creatieve denkvermogen en het nemen van van de nodige risico’s weten ze zich te onderscheiden van de massa.

Kijken op Netflix

Freddy

Benieuwd hoe Heineken een wereldmerk is geworden? Dankzij de biografische mini-serie Freddy kan je vanuit je luie stoel de iconische brouwer Freddy Heineken volgen. De rasondernemer bezorgde het noodlijdende familiebedrijf in zijn eentje de sterrenstatus die het vandaag heeft, en leert je een waardevolle les over geloven in en vechten voor je merk.

Kijken op Netflix

Abstract

Design gaat niet over hoe het eruit ziet, maar vooral over hoe het werkt zei Steve Jobs eens. In de documentaire serie Abstract word je meegenomen in de verhalen van acht verschillende creatieve ondernemers. Ontdek hoe ‘s werelds meest vernieuwende designers op allerlei vakgebieden denken en hoe design elk aspect van ons leven beïnvloedt.

Kijken op Netflix

Rutger
I AM

Rutger

Rutger is mede-oprichter van I AM College en bezit een onuitputtelijke drive om jongeren hun persoonlijk potentieel te laten inzien.