#MBO-4
#AmsterdamNoord
#Particulier
#DriejarigProgramma
#144studenten
#2Afstudeerrichtingen
#BrandBuilding
#EventDesign

Gave projecten van dit jaar

Tijdens je studie bij I AM College zit je niet stil achter je bureau. Bij ons kom je in actie, je gaat aan de slag en zet je tanden in leuke en uitdagende projecten:

Launching a new product

Tijdens het project “Launching a new product” zetten onze studenten een eigen merk kokoswater in de markt. Van ingrediënt, de bijbehorende eigenschappen, de benefits voor de verschillende doelgroepen naar de kernwaarden van het merk, logo, huisstijl en uiteindelijk reclameborden. Alle creaties hebben we voorgelegd aan een klantenpanel en het winkelend publiek. Met als hoofdprijs de Gouden Kokosnoot. Gave concepten, creatieve uitingen en een hoop positieve energie.

Leuk weetje; de student die tijdens in 2021 de Gouden Kokosnoot won heeft zijn idee doorgezet en inmiddels is zijn eerste drankautomaat in gebruik!

Social Impact Event

In het kader van Social Impact organiseerden onze studenten de afgelopen jaren een chique diner voor 300 minder bedeelde mensen in de Hallen in Amsterdam. Het evenement werd in samenwerking met de voedselbank van de grond af aan opgebouwd. Het event-concept werd bedacht, de financiering geregeld en ervaren chef koks overtuigd om mee te werken. Het was een groot succes en de studenten hebben hiermee echt impact gemaakt. Een resultaat om trots op de zijn!

The Christmas Sales Battle

Tijdens het laatste project voor de kerstvakantie wordt I AM College ondergedompeld in de kerstsfeer. Liggen er in elke hoek stapels kerst producten die door de studenten zijn bedacht, ontwikkeld en ingekocht. Stapels kerststollen, pallets vol kerstpakketten en de geur van verse dennennaalden van de kerstbomen die bezorgt worden. Maar bovenal een drukte van jewelste door in- en uitlopende studenten, bestelbusjes die voor de deur worden geparkeerd en het gerinkel van geld. Tijdens dit project doe je het allemaal om de expeditie aan het eind van de eerste fase bijeen te verdienen. En al doende kom je er zelf achter wat een ondernemer zoal tegenkomt in de praktijk.

Start up your company

Een student ondernemer met een idee; een pitch deck in PowerPoint; tien minuten de tijd; vier investeerders voor ‘in your face’ en gaan met die banaan. Dit is jouw kans! Naar het format van Dragons Den probeerden twintig studenten vier Dragons (succesvolle ondernemers en investeerders) te overtuigen van het businessplan van hun eigen afstudeerbedrijf. Na de pitch ontvingen ze feedback, ondersteuning in kennis en netwerk en maakten ze zelfs kans op een micro-financiering.

Voorwaarts Mars..

Tijdens deze activiteit maakte onze studenten kennis met extreem directief leiderschap. Onder begeleiding van twee ervaren instructeurs van de politieacademie ondergingen de studenten een fysieke en mentale zware training.

Onder druk leren presteren, zogenaamde ‘actie-intelligentie’ ontwikkelen en het leren aansturen van teamgenoten onder tijdsdruk. Zweten, doorzetten en bovenal helder blijven denken. 

Make your Case

In een project van 6 weken leerde onze studenten alles over twee nieuwe Business ideeën. Hun opdracht: onderzoek de concurrentie en de marktkansen; duik in de mogelijke doelgroepen, bekijk mogelijke vestigingslocaties, investeringsmogelijkheden en bereken wat de business cases op zou kunnen brengen. Dit deden onze studenten niet in hun fantasie, maar in het echt en in opdracht voor het bekende en snel groeiende bedrijf The Phone Lab. Na zes weken pitchten de studenten hun ideeën aan de CEO op het hoofdkantoor. De winnaars kregen een les kitesurfen en de mogelijkheid om samen met The Phone Lab de business case verder uit te werken.

24-uurs Challenges


Je leest het goed, wanneer de opdrachtgever zijn marketingcommunicatie uitdaging heeft vertelt, begint de klok af te tikken. Precies 24 uur later komt de opdrachtgever terug om de presentatie van jullie oplossing en de creatieve uitwerking van bijbehorende marketingcommunicatie uitingen aan te horen.

Zo gingen onze studenten de afgelopen jaren onder andere aan de slag voor het jonge merk Kever Genever, het Graffiti Museum en de gemeente Amsterdam. Hoe maak je een oubollig drankje populair onder jongeren en hoe maak je de circulaire lokale economie sexy? In kleine groepjes gingen ze aan de slag met het bedenken en uitwerken van creatieve concepten. Gave lanceringsfeesten werden uitgedacht, de meest verrassende cocktail recepten kregen vorm en de hele Amsterdamse bevolking werd in gedachte al ingezet om hun huizen te isoleren met de draden van oesterzwammen.

Voor meer informatie: www.iamfoundation.nl

Scroll naar top