Gave projecten van dit jaar

Tijdens je studie bij I AM College zit je niet stil achter je bureau. Bij ons kom je in actie en zet je jouw tanden in leuke en uitdagende projecten:

Launching a new product

Tijdens het project “Launching a new product” zetten onze studenten een eigen merk kokoswater in de markt. Eerst onderzoeken ze de ingrediënten en  de voordelen voor de verschillende doelgroepen. Vervolgens ontwikkelen ze de kernwaarden van het merk, een logo, de huisstijl en uiteindelijk ook reclameborden. Alle creaties worden voorgelegd aan een klantenpanel, die de winnaar kiest. Gave concepten, creatieve uitingen en een hoop positieve energie.

Leuk weetje: de student die in 2021 de Gouden Kokosnoot heeft gewonnen, heeft zijn idee doorgezet en inmiddels is zijn eerste drankautomaat in gebruik!

Social Impact Event

In het kader van Social Impact organiseerden onze studenten de afgelopen jaren een chique diner voor 300 mensen. Het evenement werd in samenwerking met de voedselbank van de grond af aan opgebouwd. Het event-concept werd bedacht en de financiering geregeld. Zelfs ervaren chef koks werden overtuigd om mee te werken. Het was een groot succes en de studenten hebben hiermee echt impact gemaakt. Een resultaat om trots op te zijn!

The Christmas Sales Battle

Tijdens het laatste project voor de kerstvakantie wordt I AM College ondergedompeld in kerstsfeer. In elke hoek liggen stapels kerstproducten, die door de studenten zijn bedacht, ontwikkeld en ingekocht. Kerststollen, pallets vol kerstpakketten en de geur van verse dennennaalden van de kerstbomen, die nog bezorgd gaan worden. Het is altijd een drukte van jewelste door in- en uitlopende studenten, bestelbusjes die voor de deur worden geparkeerd en het gerinkel van geld. Al doende leren de studenten wat een ondernemer zoal tegenkomt in de praktijk.

Start up your company

Naar het format van “Dragons Den” probeerden onze studenten vier Dragons (succesvolle ondernemers en investeerders) te overtuigen van het businessplan van hun eigen afstudeerbedrijf. Een student ondernemer met een idee; een pitch deck in PowerPoint; tien minuten de tijd; vier investeerders ‘in your face’ en gaan met die banaan. Dit is jouw kans! Na de pitch ontvingen ze feedback, ondersteuning in kennis en maakten ze zelfs kans op een micro-financiering.

Voorwaarts Mars..

Tijdens deze activiteit maakten onze studenten kennis met extreem directief leiderschap. Onder begeleiding van twee ervaren instructeurs van de politieacademie ondergingen de studenten een fysiek en mentaal zware training. Onder druk leren presteren, zogenaamde ‘actie-intelligentie’ ontwikkelen en het leren aansturen van teamgenoten onder tijdsdruk. Zweten, doorzetten en bovenal helder blijven denken.

Make your Case

Tijdens dit project leren onze studenten alles over nieuwe business ideeën. Hun opdracht: onderzoek de concurrentie en de marktkansen; duik in de mogelijke doelgroepen en bekijk mogelijke vestigingslocaties. Daarnaast onderzoeken ze de investeringsmogelijkheden en berekenen wat de business case op zou kunnen leveren. Dit deden onze studenten al voor het snelgroeiende bedrijf The Phone Lab. Na zes weken voorbereiding presenteerden de studenten hun ideeën aan de CEO van dit bedrijf. De winnaars kregen een les kitesurfen en de mogelijkheid om samen met The Phone Lab de business case verder uit te werken.

24-uurs Challenges

Nadat de opdrachtgever zijn marketing communicatie uitdaging heeft verteld, begint de klok te tikken. De studenten hebben precies 24 uur de tijd om met een goede oplossing te komen. Zo gingen onze studenten de afgelopen jaren onder andere aan de slag voor het jonge merk Kever Genever, het Graffiti Museum en de gemeente Amsterdam. In kleine groepjes gingen ze aan de slag met het bedenken en uitwerken van creatieve concepten. Want hoe maak je bijvoorbeeld een oubollig drankje populair? Gave reclame campagnes werden uitgedacht en de meest verrassende cocktail recepten kregen vorm.

Voor meer informatie: www.iamfoundation.nl

Scroll naar boven